בין חושך לאור

בעוד כמה חודשים אציין שנתיים ללידה השקטה שלי. מאז קרה לי כל כך הרבה. הרבה רע והרבה טוב. מחול שדים, סערה שחורה שאיימה לבלוע אותי ומתוכה הגחתי שוב, אדם אחר.

אחרי הלידה השקטה לא חגגתי דבר. לא הצלחתי לשמוח. יום ההולדת בוטל והחגים הפכו קשים מאוד, מזכירים לי את כל מה שכמעט קרה, את המשפחה שכמעט והיינו, את הברכה שנלקחה מאיתנו לנצח. איך אפשר לשמוח ולחגוג כשבנותיי הבכורות קבורות באדמה. כל חג מביא איתו את הקושי שלו ובמיוחד בחג החנוכה. חג האור שהדגיש והעצים את החושך שלי, את הניסים והנפלאות שלא קרו.

ולמרות זאת הייתה לי תקוה ורציתי להאמין שהאור יגרש את החושך. קיויתי שימים אחרים יבואו ורוחות חדשות ידחקו את הצער הצידה. שהחושך ילך ויפנה מקום לשמחה אמיתית אך באותה הנשימה ידעתי שזה לא יקרה.

מאז אותו היום החושך הולך איתי תמיד. מלווה אותי לכל מקום. תופס לו פינה קטנה בלב, בזכרון. כל חיוך הופך למריר בקצוות, כל דמעה של אושר מכילה בתוכה מטען של כאב. כל צחוק מתגלגל שדועך ומסתיים במחשבה על כל הזמן שעבר מאז שצחקתי ככה, בכל חוויה חדשה ומרגשת יש צביטה בלב על מה שיכול היה לקרות, על מה שהיה צריך לקרות אם היו ניסים ונפלאות.

החושך והאור מתקיימים בי יחד. אחד לא מגרש את השני וגם האור הגדול שנכנס אל חיי ביום לידתן של בנותי נלחם בגבורה מול החושך אבל לא מצליח לגרש אותו.

ואולי אני לא באמת רוצה לגרש את החושך הזה שהוא לנצח מנת חלקי, חלק ממני. החושך שמגדיר אותי והופך אותי למה שאני היום ולמי שאני עכשיו.

החושך הזה שגורם לי להעריך ולנצור כל רגע מתוק עם הבנות שלי, לזכור שלכל דבר יש סוף, למצות עד תום את הזמן שניתן לי עם משפחתי, לאהוב אחרת את החברים שלי. להיות אסירת תודה על כל מה שלא השתבש.

אתמול הדלקנו נר ראשון כמשפחה. על הניסים ועל הנפלאות שכן קרו לנו, על השמחה והאור שיש בבית. על שחר שהאירה את החושך ועל רוני שממלאת אותנו בשמחה, נותנות מקום לאור הגדול להתקיים בחיינו מבלי לגרש את החושך.


מוקדש בגעגועים לתמר ולזהר , חסרונו של האור שהיו צריכות להביא איתן השאיר בליבנו חור שחור

להשאיר תגובה

